Ştiri

Sursa imaginii: ziarexclusiv.info

Postat de: Mazur Rodica

Ştiri / Social

23 Feb. 2021 / 14:21

Cercetare sociologică: Numeroşi elevi au fost expuşi excluziunii digitale

Mai mulţi copii au fost excluşi din procesul de învăţământ pe parcursul anului trecut, neavând acces la un calculator. Totodată, aproape jumătate dintre ei au avut acces la aceste lecţii doar prin intermediul unui telefon inteligent. Asta a menţionat astăzi în cadrul prezentării rezultatelor cercetării sociologice „Calitatea educaţiei în condiţiile de criză sanitară”, directorul de programe din cadrul Institutului de Politici Publice, Anatol Gremalschi, relatează Radio Moldova Actualităţi.

„Am depistat fenomenul excluziunii digitale. De calculator la domiciliu dispun, din familiile cu nivel socio-economic scăzut 31%, din familiile cu nivel înalt – 71%. Cam aceeaşi situaţie se repetă şi în cazul calculatoarelor portabile: laptop, tabletă. În schimb, practic, familiile au telefoane inteligente. În multe ţări, învăţarea cu ajutorul telefoanelor este interzisă, deoarece afectează grav procesul de predare-învăţare, precum şi sănătatea elevilor. Cu regret, constatăm că anul trecut cel puţin jumătate din copii au învăţat cu ajutorul telefoanelor mobile”, a declarat Anatol Gremalschi.

De asemenea, potrivit cercetării, majoritatea părinţilor - 62%, sunt de părere că anularea evaluărilor nu prea contribuie la menţinerea calităţii educaţiei. Însă, ponderea respondenţilor care consideră că această decizie a fost una justificată este semnificativă, în special în cazul părinţilor elevilor din licee şi a celor cu un nivel socio-economic scăzut, relatează Mesager.

La fel de critice sunt şi opiniile părinţilor faţă de calitatea curriculumului şcolar. 41% dintre respondenţi consideră că orarul elevilor este prea încărcat, 42% spun că elevii primesc prea multe teme pe acasă, 63% sunt de părere că învăţământul pune accent prea mult pe informaţii şi mai puţin pe competenţe, iar marea majoritate a părinţilor – 68%, consideră că sunt lucruri pe care copiii nu le învaţă la şcoală, dar ar trebui.

În ansamblu, părinţii sunt mulţumiţi în măsură de 15 la sută şi foarte mulţumiţi - 60 de procente de cadrele didactice care activează în şcoli şi au o părere foarte bună şi bună despre acţiunile întreprinse pentru a menţine calitatea educaţiei în condiţiile de criză sanitară.

Totuşi, fiecare al doilea părinte susţine că instituţiile de învăţământ nu i-au informat în deplină măsură cum să-şi ajute propriii copii în condiţiile învăţământului la distanţă, 61% spun că nu li s-a cerut părerea cum ar trebui să fie organizat învăţământul în condiţii de criză sanitară, iar 65% consideră că nu prea au fost îndrumaţi cum să asigure protecţia datelor cu caracter personal şi siguranţa copiilor în Internet.

În cadrul studiului au fost intervievaţi telefonic 400 de părinţi cu vârsta de peste 18 ani. Marja de eroare a sondajului constituie ±5%.

Comentarii